قبلی

مشاوران حرفه‌ای در کنار کسب و کارهای حرفه‌ای

سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اولین متولی و حامی بومی‌سازی کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران، آکادمی پرورش ارزیاب حرفه‌­ای را در مسیر تحقّق شایسته‌محوری و با هدف پرورش و رتبه‌بندی ارزیاب‌های حرفه‌­ای راه‌اندازی نموده است که از معتبرترین مراکز تایید صلاحیت ارزیابان کانون است

برای کسب اطلاعات بیش‌تر با بخش مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی در تماس باشید.

خدمات مشاوره

مدیریت بازاریابی و فروش

هر سازمان برای بقا و موفقیت نیازمند «پول» است، و نیازمند «بازاریابی و فروش» است. این کار نیازمند اطلاعات از درون و بیرون شرکت و نیز اطلاعات محیطی است تا تصمیم‌گیری‌ها به‌موقع و درست باشد. وگرنه، نه‌تنها هزینه‌های مضاعفی ایجاد می‌شود، بلکه امکان احیا و بازیابی کسب‌وکار باارزش شما از دست می‌رود! اگر تاکنون مدیریت بازاریابی و فروش را جدی نگرفته‌اید، حیات سازمان و کسب‌وکار خود را به خطر انداخته‌اید.

مدیریت دارایی فیزیکی

«چرا، با وجود کثرت و تنوع بسیار زیاد منابع و دارایی‌ها در این سرزمین، وضعیت عمومی اقتصاد و روند توسعه‌ی کشور ما همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است؟» این یکی از پرسش‌هایی است که ذهنیت جمعی ما ایرانیان را به‌شدت به خود مشغول کرده و بارها آن را از خود یا دیگران پرسیده‌ایم. بی‌گمان، یک پاسخ‌ بسیار جدی و مقبول به این پرسش این است که ما داشته‌ها یا دارایی‌های خود را درست مدیریت نمی‌کنیم.

استراتژی و تحول سازمانی

الوین تافلر در جایی گفته بود: «شما یا خود استراتژی دارید و یا بخشی از استراتژی دیگران خواهید بود!». مدیران و سازمان‌ها ناگزیرند فرصت‌‌های محیطی و تغییرات قواعد بازی ناشی از فن‌آوری‌های جدید، نگرش‌‌های نو و روش‌‌های نوین را به‌موقع دریابند؛ هم‌چنین باید تیمی همراه، باانگیزه و دارای حس تعلق به سازمان داشته باشند تا از فرصت‌ها بهره‌مند شوند و طبق استراتژیِ سازمان آینده‌ی مطلوب را بسازند.

ساختار و طراحی سازمان

سامان‌دهی درست به ایجاد مجموعه‌ای می‌انجامد که دارای انسجام و یک‌پارچگی، سرعت تصمیم‌گیری و عمل، هم‌افزایی تیم‌های مدیریتی، هم‌سویی کسب‌وکارهای مختلف، و هم‌آهنگی واحدها و گروه‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف (داخلی، گروه هولدینگ، همکاران پیوسته، وابسته و شبکه‌ی بیرونی) است؛ و نتیجه‌ی آن تحقق استراتژی‌ها، رشد و توسعه، تولید ثروت و ارزش برای مشتریان و جامعه و دیگر ذی‌نفعان خواهد بود.

مدیریت منابع انسانی

بسیاری از مدیران از مشکلات جذب نیروی متناسب با نیاز سازمان‌شان گله‌مندند، یا از ناکارآمدی فرآیندهای مدیریت منابع انسانی، نظیر سیستم جبران خدمات، و یا مدیریت عملکرد، ناراضی‌اند، شناخت توان‌مندی‎ها و ضعف‌های افراد را دشوار می‌یابند. آنان باور دارند که اگر این مسائل را حل کنند، و افرادی با توان و انگیزه‌ی بالا در اختیار داشته باشند، حل‌کردن مشکلات عملیاتی و اجرایی کسب‌وکارشان چندان دشوار نخواهد بود.

مدیریت پروژه

پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در کشور هستند. پروژه‌های مشهوری هم که به اتمام رسیده‌اند ولی نه‌تنها مسئله را حل نکرده‌اند، بلکه خود مشکلی بر مشکلات افزوده‌اند. اگر به مدیریت پروژه توجه کافی نشود، کارها به‌درستی پیش نخواهند رفت و تحقق‌نیافتنِ اهداف و برنامه‌های پروژه معضلی است فراگیر: در سطح بنگاه‌های بزرگ و کوچک و خُرد، دولتی و خصوصی، نوپا و نوآفرین، عملیاتی و تولیدی، فرآیندی و یا پروژه‌محور.